Trzy sposoby na poranne wstawanie

Trzy sposoby na poranne wstawanie

Czy jest na tej planecie ktoś, kto uwielbia wstawać o świcie? Jestem pewna, że tak, ale to tylko niewielka liczba w porównaniu z tymi, którzy wolą spać jak najwięcej.

Jak wstajesz rano?

To nie jest łatwe zadanie. Poranne wstawanie może być trudne, ale da się do tego przyzwyczaić. Mimo, że od pracy dzieli mnie tylko 10-15 minutowy spacer, to i tak wstaję wcześniej niż zwykle, zazwyczaj 2,5 godziny przed pracą. Używam budzika, który mam ustawiony w telefonie. Może on być pod łóżkiem lub w innym pokoju.

Dlaczego nie chce Ci się wstawać każdego ranka?

Sen jest jedną z najbardziej podstawowych potrzeb fizjologicznych człowieka. To czas na odpoczynek i regenerację. Dobry sen to najlepszy sposób na poprawę samopoczucia i koncentracji. Na zdrowy sen może wpływać wiele czynników. Często ludzie nie zdają sobie z tego sprawy. Nie chcemy porannego pośpiechu, bo nie dbamy o swoje zdrowie, dietę i samopoczucie. Każdego dnia jesteśmy narażeni na stres, który może prowadzić do problemów ze snem i trudności z porannym wstawaniem. Za dużo śpimy, mało odpoczywamy i nie dbamy o aktywność fizyczną. Jest wiele czynników, które wpływają na to, jak wstajemy rano. Ważne jest, aby wyeliminować te czynniki, abyśmy mogli pozytywnie wpływać na nasze codzienne samopoczucie.

Co może to powodować?

Wiele czynników wpływa na to, jak dobrze śpimy i czy budzimy się wypoczęci, czy też nie. Często zaniedbujemy zwracanie uwagi na pozornie nieistotne czynniki, które mogą utrudniać poranne wstawanie. Czego powinieneś unikać?

  • Unikaj jedzenia tuż przed położeniem się do łóżka. Twój mózg będzie musiał być skupiony na trawieniu pokarmu, a nie na relaksie.
  • Niebieskie światło emitowane przez ekrany smartfonów czy laptopów może być bardzo szkodliwe dla naszego snu. Dzieje się tak, ponieważ mózg błędnie rozumie dzień i noc i pozostaje w trybie aktywności.
  • Stres – Poziom kortyzolu, hormonu stresu, który może negatywnie wpływać na sen. Medytacja przed snem może pomóc Ci się zrelaksować i uspokoić umysł.
  • Ludzie często usprawiedliwiają brak snu, obwiniając go o brak czasu. Jeśli tak jest, warto przeanalizować swój plan dnia, nadać priorytet zadaniom i zorganizować się. Potrzeba około 7-9 godzin, aby odzyskać siły po zaburzeniach snu. To może nie być przypadek dla wszystkich. Aby znaleźć najlepszy czas na sen, warto sprawdzić swoje możliwości i ograniczenia.

Zobacz także: Dlaczego estetyka medyczna przeżywa rozkwit mimo pandemii?

Trzy sposoby na poranne wstawanie

To są moje 3 sposoby na wstawanie, kiedy tego potrzebuję. Te metody są dla mnie różne, wszystko zależy od moich potrzeb.

Twój budzik powinien znajdować się obok przedmiotu, którego używasz każdego ranka.

Jeśli pijesz rano herbatę lub kawę, może to być czajnik. Ustaw budzik w swoim telefonie tak, aby dzwonił o odpowiedniej dla Ciebie porze. Gdy zadzwoni, wyłącz go i zabierz się do pracy, gotując wodę. Aby było Ci ciepło, wstań z łóżka i zacznij dzień od rytuału.

Daj sobie coś do zrobienia rano

Choć jest to dość brutalna metoda, muszę przyznać, że bardzo skuteczna. Kiedy wiem, że muszę coś zrobić wcześnie rano, bo jest to ważne, po prostu wstaję z budzikiem, aby wykonać zadanie na czas. Zazwyczaj jest to związane z pracą. To jest największa wada. Nie mogę wstać rano i robić tego, na co mam ochotę, bo muszę wykonać zadanie, które sobie wyznaczyłem.

Przeczytanie tekstu na telefonie zajmuje 20 minut

Inną metodą, którą stosuję jest nastawienie budzika 20 min wcześniej. Następnie zaoszczędzone 20 minut spędzam siedząc w łóżku czytając o sporcie i wiadomościach ze świata. Wymaga to większej dyscypliny. Jeśli jesteś w stanie zasnąć w łóżku w ciągu sekundy po wyłączeniu budzika, powinieneś spróbować dwóch poprzednich.

Previous Top 10 praktycznych gadżetów do smartfona
Next Dlaczego warto pić świeżo wyciskane soki?

Może to Ci się spodoba

Sprawca brutalnego rozboju został zatrzymany przez krakowskich policjantów

Policjanci z VI Komisariatu Policji w Krakowie zatrzymali sprawcę rozboju do jakiego doszło pod koniec listopada ubiegłego roku. Wówczas na wracającego po pracy do domu kierowcę MPK napadł mężczyzna. Usłyszał

Kolejne 2 złote medale Szymona Kulki na Światowych Igrzyskach Służb Mundurowych w Los Angeles

Kolejne doskonałe informacje docierają do Gorlic z Los Angeles, gdzie odbywają się XVII Światowe Igrzyska Służb Mundurowych. Sierżant Szymon Kulka – biegający policjant Posterunku Policji w Uściu Gorlickim – do

Dni Bezpiecznego Internetu

W ramach obchodów Dni Bezpiecznego Internetu (Tygodnia Bezpiecznego Internetu) w 2017 roku obchodzonego pod hasłem „Razem zmieniamy Internet na lepsze”, policjanci Wydziału Prewencji KWP w Krakowie wspólnie z dyrekcją oraz

W Krakowie rusza budowa prawie 1400 tanich mieszkań

Kraków jest jednym z dwóch miast w Polsce, obok Warszawy, w których przybywa i będzie przybywać mieszkańców, a wielu z nich to absolwenci licznych krakowskich uczelni. Problemem dla młodych ludzi jest jednak brak własnego mieszkania. Uwzględniając zarobki

Trwa 74 TOUR DE POLOGNE w Małopolsce

Za nami dwa z pięciu etapów 74 Tour de Pologne – największego wydarzenia kolarskiego w Polsce, którego trasy przebiegają przez Małopolskę. Nad bezpieczeństwem wyścigu czuwa ponad 600 policjantów, do zadań

Sukces małopolskich policyjnych biegaczy

Podczas XV Mistrzostw Polski Policjantów w Maratonie organizowanych przez Komendę Wojewódzką Policji w Szczecinie i Zarząd Wojewódzki NSZZP województwa zachodniopomorskiego pod honorowym patronatem Komendanta Głównego Policji małopolscy policyjni biegacze stanęli

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź